poniedziałek, 21 września 2015

19. W tę i we wtę

Na początek chciałabym podziękować Wam wszystkim za ciepłe słowa otuchy, jesteście wyjątkowi. Na pewno w jakimś stopniu przyczyniliście się do poprawy stanu kolana, dziękuję :)

Eh, takie rzeczy tylko w mojej szkole... Pani z chemii zapowiada sprawdzian powtórzeniowy z całej drugiej klasy, na 7:15, bo nie może pozwolić sobie na zmarnowanie lekcji. Przychodzimy niewyspani, zmęczeni i przybici, po czym chemiczka oznajmia nam że to był taki ''żarcik'', że w dzienniku internetowym przecież nic nie ma wpisanego. Aha. Fajnie. I tak oto pierwszy i ostatni (mam nadzieję!) raz wracam ze szkoły już o 7:30.

Kasza manna z serkiem ricotta, nadziana masłem orzechowym, na wierzchu
ze śliwkami i cynamonem
 Ricotta wczoraj, ricotta dziś :P Tak to jest jak się kupuje kilogramowe opakowanie (było przecenione, więc trzeba było brać!)

Przepis:
~60g kaszy manny
~100g ricotty
~300ml mleka
~3 duże śliwki
~dowolne nadzienie, u mnie masło orzechowe <3
~cynamon

Mleko zagotowujemy, wsypujemy kaszę mannę ciągle mieszając. Rozgniatamy widelcem ricottę, dodajemy do gęstniejącej kaszki. Mieszamy jeszcze przez minutę. Część kaszki przelewamy do miski, następnie nakładamy nadzienie, dodajemy resztę kaszki. Na wierzch kładziemy śliwki posypane cynamonem. 


Miałam ochotę na coś chmurkowego, i tak oto powstała lekki jak żaden inny obłoczek z orzechową niespodzianką ^^ Tak proste, a jaki pyszne i sycące :D

18 komentarzy:

  1. Kocham absolutnie kaszę mannę. :D Faktycznie wyszło chmurkowo. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Aj, jak ja uwielbiam takie nauczycielskie żarciki! Też lubię "chmurkową mannę", a ze śliwkami robię przynajmniej raz każdej jesieni! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. OMG muszę wypróbować *&*
    http://czlowiek-zelazko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Duuuużo cynamonu, czyli tak jak lubimy najbardziej :D

    OdpowiedzUsuń
  5. U cynamon! Kocham, jestem od niego uzależniona :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę, że pani od chemi ma świetne poczucie humoru :p
    A ta kasza manna wygląda cudownie :) Dawno już takiej nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  7. To nie miałaś wtedy lekcji? o.O Chyba nie zaczaiłam.
    Kaszę mannę wolę kiedy jest bardziej płynna.

    OdpowiedzUsuń
  8. Chemiczka dobra żartownisia, mieliście pH (sorki to te żarty biolchemu) :D
    Śniadanie pycha, kocham manne, a takiej jeszcze nie próbowałam więc screen przepisu i robię przy najbliższej okazji <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pysznie. Takie śniadania uwielbiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sprawdzian z chemii? Jejku, ostatni pisałam w liceum, to już 9 lat temu,ale na samo słowo chemia mam ciarki:)
    Smaczne śniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pysznie. Takie śniadania uwielbiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nauczyciele lubią wkurzać uczniów :P Po zdjęciach wnioskuję, że to pyszne, zdrowe i pożywne śniadanko!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jaka żartobliwa nauczycielka....ciekawe kto tutaj uśmiał się najbardziej ?
    Manna z dodatkiem ricotty faktycznie była delikatna jak chmurka :) Połączenie na 5 :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Konsystencja mi się podoba, bo taka gęsta! :) Ale za manną jakoś nie przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zamordowałabym tę babkę na miejscu..

    OdpowiedzUsuń